Ahoj kamarádi, příbuzní, příznivci a zkrátka všichni, koho to zajímá 🙂 Rok se s rokem sešel a Full Gas zítra vyráží na expedici Srbsko, Kosovo, Makedonie, Albánie, Černá Hora, Bosna a Hercegovina a pak zas dom. Zkrátka o trochu rozšířenější již naše dřívější expedice z roku 2012. Ačkoliv je však rozsah cesty větší, náš tým se pro letošní rok naopak zmenšil. A to dokonce hned na polovinu. Náš doktor hlásil již loni, že z důvodu změny zaměstnání se nemůže letošní expedice zúčastnit. Jeho důvody ne s lehkým srdcem shledáváme jako pochopitelné. Zároveň jako nepochopitelné shledáváme důvody našeho Andersena Kuby, který se takto bohužel rozhodl těsně před odjezdem. Totiž důvodů je tolik, že se v tom asi neorientuje nakonec ani on sám. Což je škoda, možná bychom to spíše pochopili. Takto nám oba kluci budou chybět a cesta ve dvou bude zase o něčem jiném. Jak jste asi již pochopili, jede zdravé jádro Full Gas, tedy náčelník Aleš a mechanik Dezi. Vzhledem k tomu, že jsme dva, vzdáváme se během cesty pravidelné novinářské práce ( když to půjde, něco sem hodíme sem tam ) a doktora nahradíme Fernetem 🙂 Ono to nějak půjde. Takže nám držte palce…..Full Gas

Tak mechanik měl práci hned druhy den. Nejdříve náčelníkovi došel benzin a pak po návštěvě Budapešti využil možnosti přivýdělku a za 10eur se pustil do opravy vozu bezradnému řidiči. Vyučeny automechanik si poprvé v živote vydělal něco prací 🙂 FullGas zdraví z Bělehradu

Ahoj kamarádi, FullGas zdraví z Kosova. Věrni zásadám, že spaní se hledá za světla, jsme včera cca ve 23hod jezdili ještě po hraničních Srbsko Kosovských kopcích. Dezi načal bodování bahenní lázní. Mu zapomněli říct, že se tam chodí bez motorky. Zatím vše v pohodě, akorát nám stale prší… Kosovské pivo Peja se moc pit nedá. FULL GAS

Návštěva náborového centra Kosovské teroristické organizace UČK. Teda vlastně, oni už jsou ve vládě. Tak nevíme, jak to nazvat. FullGas z Kosova

Ahoj, přesun z Kosova do Makedonie se povedl. V Makedonii jsme potkali bývalého příslušníka speciálních jednotek ( tvrdil ), který v Čechách 12 let žil. Tak jsme s ním dali řeč a fernet. Ve Skopje jsme se pokusili dostat k monumentu krize nad městem. Nejdřív nás zastavila závora pak nefunkční lanovka. Tak jsme to alespoň vyfotili. Po par pivech ve Skopje jsme vyrazili směr Ohrid. Cestu málem ukončila splašena kráva, která náčelníkovi vběhla pod kola….kráááva. Ale německé brzdy situaci vyřešily. Rodinám vyřizujeme, že jsme fakt chtěli poslat pohled. Po několikaminutovém úsilí jsme poštu nenašli, tak jsme si dali pivo. Tak jen abyste věděli, že na vás myslíme….FullGas

Ahoj vsem, zdravíme z Ohridu. Je to tu pěkný, dokonce snad bude svítit i sluníčko…možna. Ales dostal vycházku, ale nesmi ztratit klíč a do tmy doma. Dezi se snaží na další fotce zabránit makedonskému borci v bouráni zdi proti uprchlici, povedlo se a tak jsme mohli v klidu bez uprchlici oslavit Deziho 70tis kilometru. FullGas

Ahoj, kvůli technickým potížím ….žízeň….jsme strávili 2 noci u Ohridského jezera v Makedonii. Během 12hodin v servisu jsme si nadělali spoustu nových přátel 🙂 Zkrátka všude dobře, v hospodě nejlíp. Po krátkém přejezdu Řecka jsme nyní ve městě Korce v Albánii a chystáme se do hor. Tam už asi asfalt, signál a ani servis nenajdeme. Tak nakupujeme pivko a vyrážíme. FullGas

Ahoj, tak včera začalo to pravé albánské peklo. Dezi naplánoval trasu, která není ani v mapách. Nevadí. Jenže jsme navíc ještě z toho ničeho sjeli. Takže azimut, to už známe. No jenže jak to udělat v horách, když každou chvíli je skála, údolí, vymletá řeka. No nakonec jsme se neuvěřitelně po 6ti hodinách dostali na dohled městu v údolí a měli jsme dojem, ze máme vyhráno. No neměli. Město v údolí nemusí nutně znamenat, ze k němu z každého kopce vede cesta, či alespoň něco, po čem se dá jet. Takže jsme rozbalili spaní a měli dojem, ze to ráno nějak uděláme. Udělali….po několika kosmetických změnách našich strojů a odlehčeni o zbytečné součástky jsme se konečně dostali do vsi. Škoda, že jsme neměli vodu a byli jsme nuceni chlemtat něco jako vodu, co jsme našli cestou. A jak jsme byli rádi za to hnědé tekoucí. Takže další level za námi. Myslím, že takováhle dřina to snad ještě nebyla. FullGas

Ahoj kamarádi, Albánie nás opět nezklamala a to jak skvělými lidmi, úžasnými offroady, slušným pivem a dobrým jídlem. Včera jsme zakotvili ve městě Sarande na jihu Albánie, kde jsme na dohled Korfu užívali koupáni a klimatizovaného pokoje. Večer jsme se chtěli mrknout na plachetnice a rozestavěnou budovou jsme nepozorovaně a nechtěně vnikli do bezcelního prostoru a tylu místní policie. Bez peněz a bez pasu jsme nakonec byli vpuštěni opět do Albánie. Ráno začalo standardně, náčelník má prázdné přední kolo, které jsme v Asii neúspěšně asi dvacetkrát lepili. Situace nás tudíž nezaskočila a během chvilky jsme nalezli pneuservis. Co nás vsak zaskočilo byl fakt, ze duše lepena dvacetkrát v Asii se stale nachází v předním kole náčelníka. Díky Mlézo 🙂 V zásadě se nejedna o duši, ale o dvoumetrovou systematickou záplatu. Duši ale místní borci měli, tak byla výměna dílem par minut. Ale…to jsme ještě netušili, že šikovnost místních techniku se limitně blíží nule. Prostě, dopadli jsme jako loni. Duše cvakla, za 100km opět prázdná. Servis v následné malé obci má vskutku zajímavý systém práce. Nejdříve se nás zeptali, zda umíme sundat kolo, to jsme uměli. Dále zda umíme sundat gumu z ráfku, to jsme taky uměli. Nakonec jsme duši i zalepili a zaplatili pouhých 100 Kč za pronájem servisu a strojů. Klepeme to, duse zatím drží. Další trasa byla cca 70km offroad z města Permet do hor. Cesta byla opět bodovací a náčelník zvýšil náskok na 11:6. Asi Deziho brzy skopne z motorky, aby se to trochu vyrovnalo. Nicméně cesta byla perfektní, složitější pasáže jsme bud zvládli, či jsme sbírali body. Krásné výhledy však stály za to, jak vidíte na fotkách. Navštívili jsme i místní termální koupel, která byla ve 40 stupňovém vedru vskutku osvěžující. Takže vše v poho, je tu krásně! FullGas

Ahoj kamarádi, včera jsme se nebyli schopni vymotat z hor, tedy připojení žádné. Máme za sebou nádherný 150km offroad z města Elbasan na sever do města Klos. Opět jsme chvílemi byli mimo mapu i navigaci, ale začínáme si zvykat 🙂 Včera jsme chtěli projet řekou z města Gramsh do města Grejrbes, ale vzhledem k tomu, že tu průběžně prší, je to spíš na raft. Máme sice nafukovací matrace, ale nebyli jsme se schopni dohodnout, co s motorkama. Proto jsme vyrazili již do zmíněného Elbasanu a pustili se do další naplánované trasy. Krásný přejezd pres hory, který možná úplně pro naložené motorky není, ale zpátky ni krok. Cestou se nám podařilo zabloudit, tak jsme s místními u sklenky rakije diskutovali o našem dalším osudu. Vypadá dobře, sedíme v Klos u piva a všechny zdravíme. FullGas

Ahoj kamarádi, ve městě Klos jsme se nakonec několik hodin zdrzeli. Udělali jsme pivní družbu s místní policií, která do hospody k nám přišla a jejíž hlavni legraci bylo, že jeden z nich prý vypadá jak Obama a měli chuť to neustále opakovat. Usoudili jsme, že vypadá spíš jak Vaněk z těch kulinářských pořadů, ale to jsme jim nebyli schopni vysvětlit. Nakonec po Obamovi náčelník hodil klice, že když je teda president, ať pošle někoho přeparkovat. Potupena hlava státu klíče vrátila a jako omluvu se oba koukali jinam, zatímco jsme odjížděli. To bylo fajn, museli bychom tam jinak spát 🙂 Při odjezdu padlo rozhodnuti na okroužek Shkoder, Thety, Koplik. Je to cca 140km okruh a my to před lety jeli ze severní strany, tak proč to nevzít po letech opačně. Místní opět mákli a ze Shkoderu vede dobrých 20km asfaltka. Jakmile však skončí, je vidět, že se cesta zase o něco zhoršila než byla v roce 2012. Vzhledem tomu, že už je opět tma, sjíždíme z cesty do rokle k řece, abychom nebyli na očích. Až dole nám dojde, že sjezd byl dost příkrý a zda budeme schopni vycukat nahoru netušíme. Po dohodě, že to ráno nějak dopadne jsme se šli vykoupat. Dobytek po proudu asi neměl hezký večer 🙂 Ráno jsme výjezd zmákli a jeli směr Thethy. Zhruba v půlce cesty jsme potkali 8 českých motorek, které jely na druhou stranu a naprosto nepochopitelně zastavil jen jeden. Ostatní řekli ahoj a bez zastaveni jeli dal. To nechápeme, potkat v Albánii Čechy se nám před lety nepovedlo, teď uprostřed bahna a stromu hned 8 a ani jsme moc nepokecali. Po poměrně klidném dojetí do Theth, náčelník jeden bod a kuriózní nabourání na samotě do plotu, jsme se stavili v tradiční hospůdce, u které jsme kdysi spali. Opět Češi, tentokrát automobilisti. Přišli bohužel až asi hodinu po nás, tak už nebylo světlé pivo. Příjemně jsme popovídali a vyrazili na Koplik. Cca 20km od Theth začíná v sedle zas asfalt. Tedy offroadová trasa je nakonec jen cca 70km. Samozřejmě to stačí, ale za pár let tam asi nic jiného než asfalt nebude. Před Koplikem jsme český den korunovali potkáním dvou Jaw, z nichž jedna byla v rozborce a prý se chudákům sype každých 50km. Držíme jim palce. Přejezd do Černé Hory proběhl ok a my dnes vyrážíme za Kolasin do sýrárny, kde jsme byli v roce 2012 a udělali fotky. Slíbili jsme je poslat mailem a dodnes nebyl jaksi čas 🙂 Tak je vezeme origo. Snad jim uděláme radost … FullGas

Návrat na místo činu v Černé Hoře. Poslední návštěva v roce 2012 a stále stejně milí lidé. Jen dcérka povyrostla 🙂 Předali jsme fotky z roku 2012 a byla to příjemná chvíle. A teď hurá civilizace, Dubrovník a koupání. FullGas

Ahoj, FullGas se blíží do civilizace. Po noční návštěvě Dubrovníku dnes přejezd do Bosenského Mostaru, kde jsme v krásných 40-ti stupních viděli starý Mostarský most po rekonstrukci. V tomto počasí je třeba od rána doplňovat tekutiny a sami nevíme, zda odsud dnes odjedeme 🙂 Navíc Dezi vybral 400 marek a pak jsme teprve zjistili, že se to násobí osmnácti. Bude to vyžadovat sebezapření a toleranci místních bezpečnostních složek. Ale družba navázána 🙂 FullGas

Ahoj všem, nakonec jsme z Mostaru vyrazili a to bez jakýchkoliv potíží. Padlo rozhodnutí, že dojedeme 900km k Villachu, kde chtěl mechanik poboskat své ženy vyrážející do Itálie. Vyjeli jsme okolo 21hod a chybělo nám asi jen 200km, když jsme to vzdali. Na dálnici se nám začali objevovat lidé, mechanikovi před nosem zavírali tunely a zkrátka už to nešlo. Ustlali jsme si okolo 4 ráno hned vedle dálnice a okamžitě usnuli za šumění náklaďáků za hlavou. Okolo 10 jsme opět vyrazili a když jsme míjeli Bled, padlo rozhodnuti se v jezeře vykoupat, respektive umýt. Kromě toho,že po našem svlečení došlo k vylidnění pláže, Dezi se málem pustil do místního borce, který mu rozšlápl brýle. Situaci se náčelníkovi podařilo po chvíli uklidnit. Největším argumentem byl věk soupeře, cca 2.5 roku. Po zklidnění situace jsme vyrazili i se sprchovým gelem do perly Slovinska a konečně po několika dnech odloupli krustu. Ryby myslím ani nedýchaly. Blížící se hranice České republiky funguje jak stáje na koně. Cca 50km před hranicemi jsme se rozhodli, že se svezeme. Obětí se stal německý motorkář na zmrzlině. V momentě, kdy ho zhruba ve 200km rychlosti v tahle levé předjeli dva alegorické vozy, z nichž tu koukají sušící se slipy, ponožky a spousta dalších příslušenství, jistě dospěl k rozhodnutí stroj prodat a koupit si třeba traktor. Nakonec jsme dorazili do kempu Antýgl na Šumavě, kde jsme čekali na Mlézu s Davidem. Ovsem Mléza nevyrazil na motorce, ale na italském skútru DucatijakobyDiavel, který ho nepřekvapivě nedovezl a v Klatovech přestal řadit. Má tak na svědomí další dvě plzně a Deziho mokré boty…kameny ve Vydře kloužou.. Tímto uzavíráme naše krátké vstupy z letošní cesty. Snad vás některé pobavili a věřte, že ve skutečnosti je to ještě lepší. Náčelník a mechanik. FullGas